måndag 14 mars 2011

Udda filmkväll

Igår kväll bestämde jag mig för att gå till sängs tidigt. Runt 21 låg jag under täcket och gottade mig åt hur tidigt jag skulle somna och hur fantastiskt länge jag skulle sova. Nä. Jonas och Josse bestämde sig för att kolla på en urläskig film, Paranormal Activity, som de både högljutt och bestämt hävdade var på riktigt. De som har varit hemma hos oss vet att vi bor på på 70 kvadrat. Två sovrum, nära nära tv och vardagsrum. Mellan kl 21 och 23 låg jag i sängen och lyssnade på "IIIIHHHHHH", "AAAHHHHHH" "SÅÅÅÅÅÅG DUUUU??" "VAD VAR DET??!!!!" Allting med en high pitch tone i rösten. Båda två satt ihopkurade i varsitt soffhörn med filt som skydd och ömsom skrek ömsom frustade av skräck. Direkt efter filmes slut kunde de inte somna. Istället sattes det igång en efterfilmen-diskussion om hur oerhört läskig filmen hade varit, lite som i Oprahs book club. Under natten sov de som stockar. Det vet jag med säkerhet då jag låg vaken och vaktade spöken och demoner.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar