måndag 21 mars 2011

Hos frisören, igen.

"Herregud vad ni klipper ungen" tänker ni kanske nu. Eller att ungens hår växer som ogräs. Nix och nej, men många har tipsat om att klippa bort det s.k babyhåret ofta för att få barret att bli tjockare. Loa har ju inte direkt de bästa av tjockahårgenerna så vi gör vad vi kan för att gynna de små lockarna. Nu ser hon ut som Twiggy. Även jag klippte mina tre hårstrån och blev aningen blondare istället för asktråkfärg. Vi vill ju se fina ut på farmor Anettes kommande kalas.

2 kommentarer:

  1. Är det sant? Och jag som kämpat med att uppfylla min hårdröm via min dotter genom att aldrig klippa annat än luggen (så att hon ska se något). Kanske måste tänka om.

    SvaraRadera
  2. Samma här, Loa ska ha tofsar och flätor varje dag. Eller, kanske inte. Vanna verkar ju ha lite tjockare hår så det kanske inte behövs mer än luggklipp på lilla sötisen. Loa har aningen tunnare så frisören sa att det kan bli tjockare om man klipper ofta och minskar ner bebbehåret. (har de fortfarande bebishår??)

    SvaraRadera