måndag 14 mars 2011

Den är MIN!

Så låter det här på berget, dagligen. DEN är MIIIIIN ryter Loa om allt. Allt som Ida ens ögnar på en miljondels sekund svarar Loa med MIIIN, den är min, min min min. Det tillsammans med "den är dum". Mycket är dumt nu. Jag min lilla pedagog svarade häromdagen Loa´s "mamma är dum" med -"säg inte sådana dumheter". Detta med uppfostran kommer att bli en jäkla resa. Hittills har jag upptäckt att vi kör med mutahotamutahotamuta. Allt tvärtemot vad Lars H Gustavsson skriver om i sin bok Växa-inte lyda (den som jag fortfarande tycker är skitbra). MutaHota och timeout på rummet ska man absolut inte använda, det är skadligt för barnet säger Lars. Aj då. Hoppsan. Bättring från och med idag. Eller senast imorgon.

2 kommentarer:

  1. Dommheter..... världens bästa ord. Ära vare Lars G i höjden, men till vardags orkar man ju inte vara hur pedagogisk som helst. Kram

    SvaraRadera
  2. Visst är det så, dommheter passar verkligen till allt:)
    kram

    SvaraRadera