tisdag 22 mars 2011

Klagosång

Här på berget är det muntert värre. Loa är inne i en rebellfas eller något, tidig tonår kanske? Hon är grinig och på uppstudsigt humör. Ena stunden är mamma/pappa bäst på jorden för att en minut senare heta dumma mamma/pappa. Jag och Jonas kör bad cop, good cop om vartannat. Jag tog tempen på henne men ingen feber. Annars var det typiskt feberhumör för lilla Loa. Ida kör på som vanligt, nyfiken på allt, kryper, krålar och ålar till allt som rör sig. Loa kan ibland bli lite lagom trött på henne då hon roffar åt sig alla leksaker, tjoffar in dem i munnen och gillar ännu inte idén att dela med storasyster. Jonas kände sig lite krasslig i morse, men gick tappert till bygget ändå och jag har mitt onda skitöra som gör ont, igen, för tredje gången på två månader, det tillsammans med halsont. Jaja, nu har jag klagat av mig lite. Nu borstar vi av oss, reser oss upp och går ner på stan och handlar present till en söt liten Falubo.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar