onsdag 16 mars 2011

Kudden

Loa ogillar att åka bil. För tråkigt för hennes smak. Men bilsovning går an. Lite avis på att hon kan sova i till synes obekväma nackställningar. Pappas sovgener absolut. Själv måste jag sova i ett tyst, mörkt och svalt rum. Gärna i nytvättad pyjamas och nystickade raggsockor. Ergonomisk kudde är ett måste. Den släpade jag även med mig när jag och Annica backpackade i sydostasien, tog upp halva ryggsäcken. Den fick utstå mycket den kudden. Nattliv i Bangkok, ljuva soliga dagar på playan, djungeläventyr och övernattning hos turistpolisen. Herregud så kul vi hade, kudden, jag och Annica.

3 kommentarer:

  1. Hahaha, kudden kudden. Vill minnas att den nästan försvann under någon mystisk transport till Malaysia också. Har någon minnesbild av hur du liksom springer fram och sliter åt dig kudden i sista stund från en plats där den inte alls skulle befinna sig. Och minns du när jag skulle hoppa (!) ombord på en båt med min tunga ryggsäck på ryggen och liksom blev puffad ombord av själva ryggsäcken... så till den milda grad att ett okänt antal thailändare sprang till undsättning? Många fina minnen från denna resa :-)

    SvaraRadera
  2. AAAH HAHAHA, underbart,vad i hela fridens namn tänkte jag på med ergokudden? Den blev dessutom ganska sunkig efter översvämmningen, hmmm mysigt. Den där "hopp i land från båt med megatung ryggsäck" tänkte jag på häromdagen. jag kan skratta länge och högt åt den scenen. Jag lunkade på ombord och såg inte att du gick dubbelvikt, höll på att kvävas och drutta framlänges. Ljuuuvliga minnen:)

    SvaraRadera
  3. Hopp ombord båt ska det ju vara:)

    SvaraRadera