torsdag 17 november 2011

Ett kräk

Vad är detta?? Fylla och däckning på toa mitt i veckan? Nja, nog för att jag däckade men inte av sprit, snus och glada sjömän utan av magsjuka. Tjejerna fick kräksjukan i tisdags och idag var det min tur. Jag skulle börja jobba vid 12-tiden och väntade in Jonas som skulle ta över vabben. Istället fick han ta hand om en riktigt ynklig stackare som trodde att sista stunden var kommen. Jag feberyrade och mordhöll kräkhinken under 7 riktigt vidriga timmar. Föder hellre femlingar på tvären än mår som jag nyss gjorde. Fy bövelen. Nu har det värsta av sjukan gått över och jag är ödmjuk och tacksam inför livet. Iallafall tills imorgon. Då kommer jag att börja gnälla om tvätthögar, hötta med näven åt bilister som kör som idioter och sucka åt puckot som alltid går före i kön på Willys. Orrrrka.

3 kommentarer:

  1. Det är ju tur att ni iaf har en renoverad och fin toa! Jag menar när man skall använda den som sjuksal och sovrum. Tänk om det varit en möglig gammal modell... Var är de små läkarna btw? Detta borde ju varit ett gyllene läge att praktisera på rikt! Krya på sig E, det är vidrigt men oftast kort! /pp-m.

    SvaraRadera
  2. Lever du? Fy för magsjuka, men nu är det (förhoppningsvis) klart och bara återhämtningen kvar. Se till att bli ompysslad! kram kram A

    SvaraRadera
  3. Tack M och A för snäll omtanke. Jag har återigen börjar se ljuset. Natten var äcklig. Blä. Jonas satte igång igår kväll (stackaren) och kör fortfarande..urk...

    SvaraRadera