torsdag 20 januari 2011

Rearus

Jag blir hög av rea. Orkar oftast inte ut och slåss om röda lappar för egen del, men för ungarna är det roligare. Idag tog jag och Ida svängen förbi Polarn o Pyret, jag fyndade (och nästan tjänade pengar försökte jag övertyga mig själv om) och gick runt i ett rearus i 40 minuter. Ida tyckte att det var astråkigt och sov istället. Jag köpte en vinteroverall inför kommande höst/vinter för mindre än halva priset till Loa (Ida har fått den otacksamma sitsen att vara lillasyster vilket egentligen betyder "ärva allt, inget nytt till den som kom sist". Jag hittade tre klänningar, strumpbyxor och lite sockor. Tjohoooo. Tänk vad en rea på polarn kan göra underverk. På väg hem snurrade alla siffror i huvudet (alla siffror som jag ansåg mig hade tjänat) och leende knallande jag vidare upp längs avenyn.

4 kommentarer:

  1. Känner igen känslan mycket väl! Och så säger folk att man inte kan shoppa sig lycklig... Man kan ju riktigt gå och gnugga händerna åt vilka kap man gjort och "alla pengar man tjänat" på att köpa på rea. Hmm... Nu blev jag inspirerad, kanske skulle sätta sprätt å barnbidraget som ju kom idag :-)

    SvaraRadera
  2. Vågar jag erkänna att jag gick ner till affären en gång till när Jonas kom hem..,Den här gången spenderade jag endast 215 kr (men tjänade nästan 500!!:)

    SvaraRadera
  3. Grattis till 500 spänn! Vad ska du göra med dem? PoP kanske? De har rea har jag hört.

    SvaraRadera