torsdag 15 juli 2010

Vi mötte Lassie

Igår när vi promenerade till Bvc mötte vi en storstjärna av världsklass. Jonas började helt plötsligt att armbåga mig i sidan, så hårt att smockan hängde i luften, tills jag såg vad han ville uppärksamma mig på. På centimeteravstånd passerade Henke Lundqvist. Mötet skedde i slow motion, lite som i Matrix-filmerna. Jag började inhalera Henkes after have med djupa profylaxtag, Jonas blev hänförd av hans perfekta skäggstubb och hockeyhänder och Loa körde sitt vanliga move, pekfingret (även kallat Birgitfingret). Ida sov. Vi vände oss sedan om och såg hans perfekta bakdel försvinna bort och bli en liten liten perfekt bakdel i horisonten. "Åh Henrik", suckade sedan hela familjen...Jonas började sakta nynna på "Åh han går som en karl, hans ser ut som en karl..." Jag kunde bara nicka och nynna med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar